Pierwszy zgrzyt w sojuszu Renault-Nissan

Renault i Nissan muszą uprościć proces podejmowania decyzji w sojuszu - stwierdził jego nowy szef J.-D. Senard. Zewnętrzna komisja mająca usprawnić zarządzanie w Nissanie uważa z kolei, że można pogłębić związki bez przebudowy sojuszu

Aktualizacja: 18.03.2019 18:08 Publikacja: 18.03.2019 18:01

Pierwszy zgrzyt w sojuszu Renault-Nissan

Foto: Bloomberg

Szefowie Renaulta, Nissana i Mitsubishi postanowili ponad tydzień temu wyposażyć sojusz w nowe narzędzia działania i stworzyć większą równowagę między partnerami.

- Doszedłem do wniosku, że potrzebujemy znacznie uprościć nasze procedury decyzyjne w sojuszu. Chcę, aby był on zwarty i utworzony z takich ludzi, którzy mają uprawnienia do podejmowania decyzji w każdej firmie - powiedział nowy szef sojuszu Jean-Dominique Senard w wywiadzie dla "Le Figaro".

Stwierdził ponadto, że nie jest obecnie rozważane zwiększenie krzyżowych udziałów przez partnerów. - Ekipy wokół mnie nie są zmobilizowane w tym temacie. Jedyna fuzja, nad jaką pracuję, dotyczy naszych kultur korporacyjnych - cytuje Reuter.

Z kolei zewnętrzna komisja mająca za zadanie usprawnienie zarządzania w Nissanie uważa, że japońska firma może pogłębić związki z Renault bez dużej przebudowy sojuszu uzgodnionego niemal 20 lat temu - stwierdziła osoba znająca sprawę.

Na jej ostatnim posiedzeniu pod koniec ubiegłego tygodnia członkowie byli niemal jednogłośni w zaleceniu silniejszej roli dla zewnętrznych członków rady dyrektorów, powoływania komisji ds. nominacji członków rady, audytów i ustalania wynagrodzeń członkom kierownictwa. Rzeczniczka komisji nie chciała odnieść się do omawianych tematów.

Komisja ogłosi swe końcowe zalecenia 27 marca.

Kolejny "dysydent" w Renault

Grupa PSA podała o mianowaniu dawnego dyrektora handlowego w Renault, Thierry Koskasa wiceprezydentem Grupy i dyrektorem działu sprzedaży i marketingu. Obejmie nowe stanowisko 26 marca, będzie podlegać bezpośrednio Carlosowi Tavaresowi.

Zawsze istniało w sektorze motoryzacji przechodzenie z jednej firmy do innej, ale zjawisko to nasiliło się we Francji między Renault i PSA po odejściu numeru dwa z Renault Carlosa Tavaresa na stanowisko szefa konkurencyjnej grupy.

W 2018 r. szef działu silników sojuszu Renault-Nissan, Alain Raposo przeszedł do działu silników w PSA, Anne Abboud po 30 latach w Renault kieruje obecnie siecią dealerów PSA, obecny szef działu programów i strategii w PSA, Olivier Bourges pracował wcześniej 9 lat w Renault i Nissanie, a dyrektor przemysłowy PSA, Yann Vincent kierował działem jakości w Renault i operacyjnym w AwtoWAZ.

Szefowie Renaulta, Nissana i Mitsubishi postanowili ponad tydzień temu wyposażyć sojusz w nowe narzędzia działania i stworzyć większą równowagę między partnerami.

- Doszedłem do wniosku, że potrzebujemy znacznie uprościć nasze procedury decyzyjne w sojuszu. Chcę, aby był on zwarty i utworzony z takich ludzi, którzy mają uprawnienia do podejmowania decyzji w każdej firmie - powiedział nowy szef sojuszu Jean-Dominique Senard w wywiadzie dla "Le Figaro".

Pozostało 80% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Majówka, wakacje to czas złodziejskich żniw. Jak się nie dać okraść
Biznes
Poznaliśmy zwycięzców Young Design 2024! Już można zobaczyć ich projekty!
Biznes
Wada respiratorów w USA. Philips zapłaci 1,1 mld dolarów
Biznes
Pierwszy maja to święto konwalii. Przynajmniej we Francji
Biznes
Żałosne tłumaczenie Japan Tobacco; koncern wyjaśnia, dlaczego wciąż zarabia w Rosji
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił